Platige Image zrealizowało postprodukcję oraz cyfrowe efekty specjalne do spotu reklamowego najnowszego modelu legendarnej włoskiej marki. Dwuminutowy trailer, za którego produkcję odpowiada Karen Film oraz agencje Beyond the Line i Le Dictateur, w reżyserii Alessandro Paccianiego został nakręcony w Hiszpanii i rozpalił świat motoryzacji zapierającymi dech w piersiach efektami cyfrowymi i nowatorskim kunsztem artystycznym. W ciągu zaledwie kilku tygodni od premiery, klip zgromadził oszałamiającą liczbę czterech milionów wyświetleń od internautów z całego świata.
Platige Image, jako jedno z nielicznych studiów na rynku, ma doświadczenie i certyfikację TISAX® niezbędne do realizacji tego typu projektów.
Premiera nowego Lamborghini to bez wątpienia najważniejsze wydarzenie w branży motoryzacyjnej w ostatnim czasie. Revuelto – pierwszy od 12 lat nowy model włoskiego producenta supersamochodów – ma stać się następcą legendarnego Aventadora. Revuelto wzbudza tyle emocji także dlatego, że jest to pierwszy w historii firmy pojazd, w którym wykorzystano napęd elektryczny. Samochód hybrydowy o mocy 1015 KM, poza 12-cylindrowym silnikiem benzynowym o pojemności 6,5l, wyposażony jest aż w trzy jednostki elektryczne. Dowodem na to, że nowe Lamborghini to strzał w dziesiątkę jest m.in. to, że zamówienia pokrywają już plan produkcyjny włoskiej fabryki na najbliższe dwa lata.
Z mistrzowskim wyczuciem, Platige Image przygotowało łącznie prawie 130 ujęć VFX, w tym kilkadziesiąt, z czego dziesiątki z nich zostało stworzonych całkowicie od podstaw przy użyciu najnowocześniejszej technologii CGI. Efektem prac jest oszałamiający dwuminutowy spot w jakości 4K, który z pewnością wprowadzi widzów w zachwyt. – Braliśmy udział w pracach już od samego początku. Począwszy od prac koncepcyjnych, poprzez wykonanie zdjęć plenerowych, aż po proces postprodukcji – mówi Łukasz Dziedziński, VFX Supervisor Platige Image.
To już kolejne tego rodzaju przedsięwzięcie, w którego realizacji Platige Image użyczyło swoich talentów w ostatnich latach. Studio pracowało m.in. dla takich marek, jak: Aston Martin, Ferrari, Jaguar, Audi oraz Abarth, studio udowodniło po raz kolejny, że ma to, czego potrzeba, aby sprostać wymagającym wymaganiom przemysłu motoryzacyjnego. - Praca nad projektami takimi jak te wymaga poziomu precyzji i poufności, z którym niewiele innych branż może się równać" - wyjaśnia producent Wojtek Wesołowski. "Mamy do czynienia z modelami prototypowymi, co oznacza, że wszystko, od planów po wizualizacje komputerowe, musi być trzymane pod kluczem aż do ich premiery".
W spocie, przy którym pracowało łącznie prawie 200 utalentowanych osób, co zaowocowało powstaniem ok. 130 ujęć, które z pewnością zapierają dech w piersiach widzów. Projekt był ogromnym wyzwaniem, także pod względem logistycznym. Na jego potrzeby trzeba było stworzyć m.in. futurystyczne laboratorium, a także zamknąć część miasta, na ulicach którego kręcono ujęcia jadącego samochodu. W związku z dużą liczbą paparazzi, żądnych zdjęć najnowszego włoskiego arcydzieła, podjęto wszelkie środki ostrożności, aby nie dopuścić do wycieku spoilerów przed wielkim debiutem.
Alessandro Pacciani, mistrz stojący za zapierającym dech w piersiach spotem Lamborghini Revuelto, jest prawdziwym wizjonerem, jeśli chodzi o łączenie żywego materiału filmowego z oszałamiającymi obrazami generowanymi komputerowo i wciągającą narracją filmową. Jego imponujące CV obejmuje reklamy dla takich potęg jak: BMW, Mercedes, Porsche, Nike, Samsung oraz Google. Alessandro pracował również przy grze Dark Souls II, a jego wysiłki przyniosły mu liczne nagrody, w tym nominację do Hollywood Awards, dzięki której znalazł się w gronie artystów takich jak Steven Spielberg, George Lucas, Quentin Tarantino.
To nie pierwsza współpraca Platige z Alessandro Paccianim. Wcześniej polskie studio zrealizowało m.in. spoty dla marek Jaguar oraz Abarth. Spot Lamborghini Revuelto jest doskonałym świadectwem ich połączonych talentów i nie wiadomo, jakimi projektami może zaskoczyć jeszcze ten dynamiczny duet. – Współpraca z Alessandro jest wyzwaniem samym w sobie, ponieważ jest to twórca, który z jednej strony tworzy dynamiczne, spójne i atrakcyjne dla widza spoty, z drugiej strony biegle porusza się w świecie postprodukcji i cyfrowych efektów specjalnych – mówi Wojtek Wesołowski, producent.
Na czele zespołu Platige Image stanęli Artur Zicz - Executive Producer, Wojtek Wesołowski – Producer oraz Łukasz Dziedziński - VFX Supervisor.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/platige-image-przygotowalo-spot-reklamowy-lamborghini-revuelto